Komputer for Alle nr.17/2017 "Den beste nettlagring til filene dine"

Løst
Dette emnet inneholder 3 svar, har 2 deltakere og ble sist oppdatert av Komputer for alle Support Komputer for alle Support 2 uker, 3 dager siden.
Forfatter
[email protected]
Participant

Hei. jeg har abonnert på OneDrive (1 TB) for å kunne lagre i skyen. Når jeg drar filer over til OneDrive, enten ved å åpne programmet fra Windows Utforsker, eller å logge meg inn via WEB, så registrerer jeg at kapasiteten på C-disken (systemdisken) minker tilsvarende fil/mappestørrelsen på de jeg lagrer. Jeg har ikke 1 TB ledig på systemdisken, og så ikke for meg at det var slik dette skulle virke. Gjør jeg noe galt? Takknemlig for svar.

Det skal være mulig å velge innstillinger og mapper på OneDrive-ikonet i systemfeltet og velge hvilke mapper som også skal være lagret lokalt, men jeg er usikker på om det gjelder på den pc-en filene er synkronisert fra eller om det bare gjelder andre pc-er koblet til samme konto. Jeg foreslår at du prøver det, men passer på å ha en sikkerhetskopi av filene den første tiden for å være sikker (på en ekstern harddisk eller lignende).

[email protected]
Participant

Takk for tipset. Jeg fant det under «Velg OneDrive mappene som skal synkroniseres»>Fjern haken i «Synkroniser alle filer og mapper i OneDrive». Da ble de borte fra c-disken. Men da når en ikke filene fra hurtigikonet i systemfeltet.

Det stemmer sikkert. Men hovedproblemet ble iallfall løst, og det er fint. 🙂

Du må være abonnent for å skrive innlegg