Ashampoo Snap 2018 og lydopptak

Løst
Dette emnet inneholder 1 svar, har 2 deltakere og ble sist oppdatert av Komputer For Alle Support Komputer For Alle Support 4 år siden.
Forfatter
langbein123
Participant

Hei

Har i lengre tid brukt programmet Ashampoo Snap 10 og er godt fornøyd med det. I dette programmet kan jeg under lydkonfigurering velge mellom Høyttalere ( Realtek High Definition Audio ) eller Mikrofon ( Realtek High Definition Audio) 

For å sammenligne så lastet jeg ned fra fordelssonen Ashampoo Snap 2018. Programmene er ganske like men det er en forskjell som gjør at dette programmet ikke er brukbart for mitt behov. Det gjelder lydkonfigureringen. I Snap 2018 får jeg opp bare et valg nemlig bare lyd fra Mikrofon. Ikke to valg slik som i Snap 10. I veiledningen til innstallasjonen skriver dere: — setter du hake ved lydkilde og velger mikrofon — Problemer er at det er intet annet alternativ å velge. Det betyr at dersom jeg gjør et musikkopptak fra en nettside så tas lyden opp i mikrofonen i laptopen og det medfører at jeg verken kan nyse, hoste eller knapt puste så lenge opptaket varer for da blir jo det med i opptaket.

Skal det være slik ? Jeg tar høyde for at det kan være noe her som jeg har oversett.

mvh

Einar Nilsen

Drammen

 

Hei,

det beste er nok bare å fortsette å bruke Snap 10. Det er nyere, og klarer tydeligvis å detektere riktig mikrofon, i motsetning til 2018-versjonen.

Forumet ‘FORDELSSONEN’ er stengt for nye emner og svar.