Får ikke logget på Outlook

Løst
Dette emnet inneholder 5 svar, har 2 deltakere og ble sist oppdatert av Komputer For Alle Support Komputer For Alle Support 3 år, 5 måneder siden.
Forfatter
knutfsorheim
Spectator

På helt ny laptop (Lenovo) har jeg installert Office 365. Etter å ha fungert normalt i et par uker sluttet plutselig Outlook å logge på, og jeg får i rekkefølge opp meldingene som vist i vedlegg. Siden Outlook heller ikke vil starte, finner jeg ikke ut hvordan jeg kan følge opp første feilmelding. Jeg har prøvd råd til feilretting funnet på nett, og til sist full reinstallasjon av Office, alt uten å lykkes. Noen som kan gi råd?


kfsor

Attachments:

kfsor

Hei,

den andre feilmeldingen sier at programmet ikke får tilstrekkelige ressurser. Sjekk bakgrunnsprogrammer (CTRL+ALT+DEL->oppgavebehandler->ytelse for å monitorere PCens ressursbruk), og lukk det som ikke er nødvendig. Hvor mange GB RAM har PCen? Sjekk også at du har nok diskplass til å installere.


knutfsorheim
Spectator

    Takk for respons, men det bragte meg ikke så mye lenger. Har 512 GB lagringsplass og bruker minimalt, og 8 GB minne, og synes det ligger høyt når fra 65-80% er i bruk ved enkel bruk av pc. Legger ved en kopi av Oppgavebehandler. I øyeblikket med 65% minnebruk er det Google med 16%, Bitdefender med 15% og Malwarebytes med 8% som bruker mest, forøvrig er det bare tall under 1%. Har prøvd å finne spyware / malware med bl.a. SuperAntiSpyware (som fjerner en del mindre harmfulle ting) og AdwCleaner som peker på Preinstalled.LenovoIMController. Klarer ikke finne noe mistenkelig ved denne. Så Outlook klarer jeg fortsatt ikke få i funksjon, får de samme feilmeldingene.

    kfsor

    Det er nok ikke noe galt, men heller at 8 GB RAM i disse dager ikke gir deg så mye som før. Spesielt tar nettlesere mer minne, og det er en smertefull sannhet at man kan oppleve manglende ledig minne.

    Et tips vil være å kun bruke ett antivirus – da to ikke nødvendigvis gir bedre beskyttelse, men bruker betydelige ressurser. Et annet tips er å være veldig påpasselig med hvilke programmer du tillater å kjøre i bakgrunnen. 1% av minne her og 1% der utgjør tilsammen mer enn man tror. Videre vil nok outlook bruke mest minne under oppstart, og kan nok kjøres «billigere» når det først er i gang.


    knutfsorheim
    Spectator

      Meldingen om ‘svært lite systemressurser’ var nok verken en nøkkel til løsning eller det egentlige problemet. Det ser ut for at innloggingsproblem med Outlook er en ikke ukjent sak i etterkant av oppgradering av Office, og videre googling førte meg til det ‘gamle’ kontrollpanelet/mail og forslag om å avinstallere den registrerte profilen og opprette ny profil. Dette løste problemet, og Outlook har deretter fungert normalt. Har i tillegg slettet gammel/ugyldig ost-fil.

      kfsor

      Godt å høre.

      Forumet ‘EPOST’ er stengt for nye emner og svar.