Mas fra Microsoft Outlook om oppdatering av legitimasjon for e-post kontoer

Løst
Dette emnet inneholder 7 svar, har 5 deltakere og ble sist oppdatert av Komputer For Alle Support Komputer For Alle Support 4 år, 5 måneder siden.
Forfatter
rappala44
Spectator

Hei!

Har opplevd mye mas fra Microsoft Outlook om at jeg må oppdatere mine e-postkontoer. Maset kommer i form av e-post på Outlook hvor de hevder at de ikke har tillatelse til å hente e-post for mine to kontoer. Det står at den siste synkroniseringen ble foretatt 01.01.0001 00.00.00 UTC.

Så kommer det en beskrivelse for hvordan jeg løser problemet ved å velge innstillinger – ikonet på verktøylinjen, og velg alle innstillinger i Outlook. Der skal jeg velge synkroniser e-post for å se de tilkoblede kontoene. Finner ikke noe feil med innstillingene her !

Har på følelsen at dette er ikke er reelt da e-postkontoene det gjelder fungere som de skal. Har slettet de beskjedene hele tiden men de kommer igjen med en gang. Irriterende!!

Så hva gjør jeg for å bli kvitt disse meldingene ? Hjelper det og beskrive de som søppelpost ? Eller er det andre måter og få det vekk på ?

mvh rappala44

Hei,

jeg ville tatt kontakt med Outlook sin kundeservice/support og hørt om disse mailene er ekte eller spam. Det er dessverre vanskelig for meg å avgjøre uten å se dem. Hvis disse mailene er reelle, så er det uansett lurt å høre med dem nøyaktig hva du må gjøre hvis instruksene i mailene ikke løser det.

I mellomtiden: Vær forsiktig med å oppgi noe informasjon eller trykke på linker før du vet om mailene er ekte. Såkalte phishing-sider er fort gjort å bli lurt av, da de ser identiske ut som den ekte nettsiden, for eksempel.

mvh Dag


brona
Spectator

    Hei jeg har det samme problemet, men jeg får ikke sendt fra min konto.

     

    Men disse innstilingene er riktig

    Mvh Inger Johanne

    Meldingen jeg får når jeg prøver å rette opp er:

    Kan ikke sende meldingen. Det kan hende at innstillingene for utgående e-postserver [SMTP] må konfigureres. Hvis du trenger hjelp med å bestemme riktige serverinnstillinger for …[email protected], ta kontakt med e-postleverandøren din.

     

    Emne ‘test’

    Serverfeil: 554

    Svar fra server: 554 5.7.1 ……[email protected]>: Relay access denied

    Server: ‘smtp.altibox.no’

    Windows Live Mail Feil-ID: 0x800CCC79

    Protokoll: SMTP

    Port: 25

    Sikker (SSL): Nei


    ingvig
    Spectator

      Jeg installerte Avast etter anbefaling komputer for alle, nr 15. Dette ble installert på en bærbar Pc med Windows 7.  Etter installeringen kommer jeg ikke inn på Outlook- Jeg kan lese e-mailer, men får ikke inn nye eposter. Jeg får opp følgende: Avast har blokkert tilgang til im.ap.lyse.net (IMAP) fordi servicesertifikatet er tilbaketrukket. Kan jeg få et nytt servicesertifikat eller må jeg slette Avast?
      Mvh
      Ingvar Vignes
      [email protected]

      Hei,

      bruker du et program for å logge på mail-kontoen din? I så fall er det en midlertidig fiks å logge på kontoen via nettleseren i stedet.

      Skru av «mail shield» i Avast, og se om det funker nå. Viktig: Pass på at Avast er helt oppdatert til nyeste versjon.

      Om dette ikke hjelper, kan du prøve å reparere Avast-installasjonen og restarte PCen.


      svendbj
      Spectator

        Hei! Jeg har problem med å benytte Signatur-funksjonen i Outlook. Jeg har 2 bærbare PC-er. Begge har Outllok 2010 og Outlook365 tilgang. På den ene (A) har jeg definert opp signaturer for flere e-post kontoer. Det virker som at endringer i outlokk på denne maskinen blir utnyttet av begge Outlook-versjoner.

        På den andre maskinen (B) har jeg samme oppsett med 2 Outlook-versjoner. Ingen av disse versjonene gir meg tilgang til å opprette eller vedlikeholde signaturer. Jeg har prøvd både fra «Melding», «Inkluder», «Signatur» når jeg skal skrive e-post og fra «Alternativer», «E-post», «Opprett eller endre signatur».

        Det skjer ingenting når jeg skal aktivere denne funksjonen, (Får ikke frem bilde «Signaturer og meldingsbakgrunner»

        Hvordan løser jeg dette?


        svendbj
        Spectator

          Hei!

          Jeg har flere e-post-kontoer da jeg er engasjert i flere organisasjoner med forskjellige løsninger. Jeg har derfor både POP/IMAP, Microsoft og Gmail e-post. Er det mulig å få disse til å benytte ett felles kontaktregister?

          Finnes det noe verktøy som kan ta et dokument opprettet i EXCEL og importere dette til kontakter?

          Hei,

          det tviler jeg på, dessverre. Disse emailklientene er utviklet av forskjellige selskap, så de har nok ikke noe felles register å tilby. Du kan jo alltids eksportere kontaktene fra hver av dem og selv slå de sammen til et excel-ark, om du ønsker det.

          Forumet ‘EPOST’ er stengt for nye emner og svar.