Problemer i Outlook 2010

Ikke løst
Dette emnet inneholder 3 svar, har 2 deltakere og ble sist oppdatert av  sekrboszy310651 6 år, 9 måneder siden.
Forfatter
sekrboszy310651
Participant

Jeg har en eldre stasjonær pc med Outlook 2010 som e-posttjener. Jeg var i mange år  sekretær i en lokal forening, og mange mailer har passert min Outlook. Det siste året har programmet fått et symptom som slår inn ca 80 % av gangene jeg åpner det.  Helt nederst i vinduet begynner programmet å «oppdatere hurtigbufrede meldinger» – se vedlagte bilde.

Outlook «oppdaterer» i litt over ett minutt, og kommer så opp med nye meldinger. Og så kan det komme et tilleggssymptom. Hvis den første meldingen er «litt stor» – over 30 kb, så kan jeg ikke gå inn på den. Da går det en ca 2 cm lang rød linje vannrett tversover vinduet – flere ganger – under de nye meldingene. Dette stanser ikke. Det samme hender hvis jeg prøver å gå inn på noen av de andre nye meldingene – spiller ingen rolle om de er «små eller store» .

Hvis det stopper opp på denne måten, må jeg bare gå ut av programmet og vente litt. Jo lengre jeg venter, dess større sjanse er det for at den korte røde linjen har stoppet, og at jeg kan åpne meldingene på vanlig måte. Dette sistnevnte symptomet er veldig irriterende.

Jeg er klar over at jeg har et par års korrespondanse liggende «på lager» i programmet. Det siste tallet i kombinasjonen som sees på vedlagte bilde antyder nok at det ligger ca 1400 meldinger der. Vil det hjelpe å slette unna de fleste av disse 1400?  Hva kan jeg ellers gjøre? I min filosofi er ikke kjøp av nytt program førstevalget.  Håper på innspill fra «noen» 🙂


sekrboszy310651
Participant

    heimern573075
    Participant

      Hei!

      Har du prøvd å reparere Outlook? Gå inn i Kontrollpanelet og velg «Programmer og funksjoner». Høyreklikk på det programmet som ikke virker (Enten Office eller Outlook) og velg «Endre», og deretter «Reparer». Det virker ikke alltid, men er verd et forsøk.

      P


      sekrboszy310651
      Participant

        Svar til «heimern»

        Jeg prøvde repareringsfunksjonen 2 ganger, men problemet løste seg dessverre ikke.

        Hva ville du ha prøvd videre, «heimern»?

        Er det andre som har gode forslag?

         

        Forumet ‘EPOST’ er stengt for nye emner og svar.