Dette er blitt en stor plage. Når jeg skal bruke PC om morgenen er internet borte. Når jeg kjører hjelpeprogrammet for nettverksdiagnose får jeg opp noe sånt som at «kan ikke identifisere IP adresse».
Har brukt «Tilbakestill nettverk», og dette har fungert (men ikke alltid). Men da blir jo PC restartet og operasjonen tar mange minutter. Det blir ganske mye bortkastet tid på dette problemet, som har vart noen uker nå.
Jeg forstår ikke hvor problemet ligger. Kan det være antivirusprogrammet? (som er Avast) I perioder har det gått mange dager uten bortfall, mens andre ganger skjer det nesten hvert døgn.
Meldingen som kommer opp etter feilsøk er: «Ethernet har ikke gyldig IP konfigorasjon»
Idag hjalp det ikke å «tilbakestille nettverk». (Jeg er nå tilkoblet mobilt nettverk.)
<p>Meldingen som kommer opp etter feilsøk er: «Ethernet har ikke gyldig IP konfigorasjon»</p><p>Idag hjalp det ikke å «tilbakestille nettverk». (Jeg er nå tilkoblet mobilt nettverk.)</p>
Hei,
har du forsøkt å restarte modem/ruter? Høres ut som det kan være et problem med internettjenesten, med mindre det fungerer feilfritt på andre enheter i huset.
Ja, det har jeg forsøkt mange ganger. Problemet er at jeg mange ganger tror jeg har funnet feilen. Enten ved skifting av kabel, restart av modem, tilbakestilling av nettverk. Og tenker «endelig», bare for å begynne neste dag uten internett.
Jeg har nå vært og kjøpt en trådløs MU-MIMO USB adapter. Nå fungerer det bra. Men jeg vet jo fremdeles ikke hvorfor kablet nettverk laget så mye problemer. (Har forresten også skiftet antivirusprogram fra Avast til Avira uten at det løste problemene)