Nettkamera i Komputer for alle nr 2/17

Løst
Dette emnet inneholder 5 svar, har 3 deltakere og ble sist oppdatert av Komputer For Alle Support Komputer For Alle Support 9 måneder siden.
Forfatter
friskus269078
Spectator

I nevnte blad har dere på sidene 18 – 21 en gjennomgang av kameraet og hvordan man setter det opp.  Jeg har kjøpt dette kameraet gjennom bladet, lastet ned appen NetCam (ser ut som et grønt hus) og forsøkt kople til kameraet, både ved å skanne QRcoden og ved «Wireless configuration WiFi».  Begge metodene mislyktes!! Får ikke kameraet «online».  I Apple App Store, under omtaler av denne appen, ser jeg at alle som har skrevet «omtale» har møtt på samme problemet.  Ingen har fått satt opp kameraet. Øverst på s. 19 (i det røde feltet) har dere en omtale samt bildet av appen NetCam, men den appen er jo ikke samme appen som den som er avbildet rett under (i pkt.1)?  Jeg kommer så langt som til pkt 6 på s.19.  Når jeg skal kommer til pkt.1 s.20, så er kameraet ikke pålogget.  Når jeg trykker på kameraet kommer det opp «connecting», men det forblir off line.  Får ikke logget kameraet på.  Hvor er feilen / problemet??

Med vennlig hilsen Fritz Otte

Hei! Dette kameraet har jeg selv installert, og jeg har fulgt disse instruksjonene, så fungerte det:

Den riktige appen er som du sier grønn og fins her:

https://play.google.com/store/apps/details?id=hsl.p2pipcam

Først legger du inn appen NetCam fra NetCam360 (må altså ikke forveksles med Belkins NetCam eller andre med tilsvarende navn). Du må trykke på «Wireless Configuration WIFI» nederst i appvinduet når du skal legge til kameraet, etter å ha installert appen. Ikke prøv å skanne QR-koden (3D strekkode) eller legge til som ID-nummer, det virker ikke.

Klikk så på Camera, og Next. Så skriver du inn passordet  til det trådløse nettet ditt og klikker «Start Configuration». Det kommer en rekke snåle pipelyder fra mobilen, og kameraet skal si «(et eller annet uforståelig) matching», og så «Successful match». Da er kameraet i lista på siden som dukker opp. Trykk det og så på «Done», så er du der. Det var iallfall jeg.

Klikk til slutt på kameraets oppsettknapp (tannhjulet), og legg inn et passord på det, ellers er det helt åpent for hvem som helst som er koblet til nettverket.

Det fins også et eget windows-program til kameraet, du finner det her:

http://www.netcam360.com/

Hvis du klikker på IP Camera for PC midt i venstre rad, kommer det et program du kan bruke til det. Nedlastingen går ganske tregt, men programmet fungerer bra. Oppsett må gjøres i appen, men man kan se kameraene på nettverket.

friskus269078
Spectator

Takker for svaret, men det som foreslåes i svaret hva gjelder «Wireless Configuration WiFi» har jeg også prøvd , og mislyktes.  I svaret vises til NetCam-appen samt linken hvor man kan hente denne: https://play.google.com/store/apps/details?id=hsl.p2pipecam  Når jeg trykker på denne linken, kommer jeg til det som sies å skulle være riktig app (den jeg har brukt), men leser man de 13 anmeldelsene som ligger der, ser man at de aller fleste har mislyktes med å installere kameraet med denne appen!

Fritz Otte

Da må jeg ærlig innrømme at jeg står litt fast. Jeg har hjulpet flere kunder tidligere på supporten ved å maile dem den forklaringen som står over. Går det kanskje an å nullstille kameraet for å fjerne det som måtte ligge inne fra før av og prøve en gang til fra grunnen av?

user-372131
    Spectator

Hei, jeg har brukt utallige timer/dager på dette, ingenting av de forslagene her virker. Har prøvd flere apper, eneste som skjer er at kameraet forblir offline. For noe møkk. Noen som kan hjelpe? Man mailer supporten men dem svarer jo ikke. Er dette en scam eller?

Du må være abonnent for å skrive innlegg