Problemer med W 10, versjon 1903

Ikke løst
Dette emnet inneholder 4 svar, har 4 deltakere og ble sist oppdatert av Komputer For Alle Support Komputer For Alle Support 4 år, 10 måneder siden.
Forfatter
user-446207
Spectator

Etter å ha oppdatert til versjon 1903 av W 10 virket verken Edge eller Outlook. Rådet fra Microsoft var å gå tilbake til tidligere versjon, 1803, og vente et par måneder før nytt forsøk på oppdatering. Flere skal ha fått samme problem.


thor m
Spectator

    Jeg har oppdatert til W10 versjon 1903. Etter oppdateringen har jeg problemer med låseskjermen ved pålogging. Låseskjermbildet er uklart/tåkete i påloggingsskjermbildet. Låseskjermbildet er klart om jeg aktiverer det etter at PCn er oppe å går.

    Kan dere hjelpe meg?

     

    Hei,

    som Microsoft nevner, kan det være en idé å gå tilbake til forrige versjon av Windows.

    Men du kan også prøve dette:

    1. Gå til programmer (Apps), finn Edge.

    2. Trykk på avansert (advanced options). Prøv i første omgang å trykke reparer fra denne menyen.

    3. Om overnevnte ikke funker, trykk nullstill fra samme meny. Vær obs på at du med dette alternativet mister historikk, cookies og instillinger. Favoritter lagres.

     

    Thor M:

    Vedr. låseskjermen:

    Dette er faktisk et nytt filter som brukes når du skrur på PCen. Altså ikke noe galt! Men du kan skru det av:

    Gå til instillinger, tilpassing og så farger. Fra menyen skrur du av gjennomsiktighet/gjennomsiktighetseffekter.

    Jeg har en oppdatert utgave av Windows 10. Nå har jeg fått to problemer som jeg ikke klarer å løse uten litt hjelp:

    1.       Alle mapper og filer komprimeres automatisk av Windows. Det gjelder nyopprettede filer og mapper – og gamle filer og mapper. Kanskje ingen stor sak, men de to blå pilene oppe i høyre hjørne er svært irriterende. Selv om jeg høyreklikker på mapper og filer, fjerner markeringen «Skrivebeskyttet», klikker på «Avansert» og fjerner alle markeringene der, er de blå pilene tilbake etter kort tid. Hvordan kan jeg stoppe attributtingen som Windows driver med?

    2.       Når jeg legger pdf-filer på skjermen, noe som skjer ganske ofte, vises de først fint som minibilde av første side. Etter en stund skifter de imidlertid til en sort firkant. Siden en del av mitt skjermbilde er sort, er alt jeg har igjen den lille hvite teksten som er fil-navnet. Er det mulig å hindre overgangen til sort?

    Hilsen Johan M

    Abonnementsnummer: 5.030.699.457

    Hei,

    kan du laste opp skjermbilder av disse to problemene? Da kan jeg lettere hjelpe.  Bruk sett inn bilde funksjonen rett over tekstboksen du kan skrive kommentar i.

    Hva bruker du til å åpne pdf-er?

    Forumet ‘WINDOWS’ er stengt for nye emner og svar.