Hvorfor får jeg blåskjerm

Løst
Dette emnet inneholder 1 svar, har 2 deltakere og ble sist oppdatert av Komputer For Alle Support Komputer For Alle Support 3 år, 3 måneder siden.
Forfatter
user-581915
Spectator

Hei. I siste nr kom jeg over programmet «WhoCrashed». Endelig litt bedre måte å se etter hvorfor jeg har problemer. Min ene laptop har en lei tendens til å gå i blåskjerm, særlig ved oppstart. Det virker som om det er en slags «hazard» i oppstart, og at det noen ganger går feil. Dette skjer spesielt når jeg har noe tilkoblet USA porten, som en mus.

Siste feil genererte følgende fra WhoCrashed:

Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
file path: C:\WINDOWS\system32\drivers\npf.sys
product: WinPcap
company: CACE Technologies, Inc.

Error typen «Page_Fault_in_nonpaged_area» er den feilmeldingen jeg oftest får. Jeg har hatt denne PC inne til leverandør to ganger og fått re-installert Windows 10 begge gangene, med tilhørende stor jobb av å laste inn programmene mine igjen.  Det ønsker jeg ikke å gjøre flere ganger da det ikke løste problemet.

I konklusjonen står det :

6 crash dumps have been found and analyzed. Only 3 are included in this report. If dump files are found and they could not be analuzed, it means they are corrupted. Because crash dumps are an emergency measure it is not uncommon for this to happen, however often it points to a problem in the storage stack. It is suggested that you run CHKDSK on your system drive to check your drive for errors.
A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

npf.sys (npf.sys (NT5/6 AMD64) Kernel Driver, CACE Technologies, Inc.)

 

Håper på hjelp.

 

Hei,

ser ut som årsaken enten er at du har drivere på PCen som må oppdateres, jfr. det som blir nevnt i analysen fra programmet, eller at dette rett og slett er en hardware feil. Page faults skjer når et program forsøker å få tilgang til en blokk med minne som ikke er i det fysiske minnet (RAM). Om det er en hardware feil, kan du kanskje få hjelp fra selger til å utbedre dette, spesielt om du har garanti.

I mellomtiden ville jeg forsøkt å oppdatere driverne nevnt over, og se om det gjør noen forskjell.

Forumet ‘WINDOWS’ er stengt for nye emner og svar.