Forumsvar Lagt Inn

Hei,

beklager sent svar. Disse filene kan bl.a. åpnes med AOMEI Backupper Standard. Mulig det er andre programmer som også funker, men dette bør i alle fall kunne gjøre nytten.

Beklager sent svar. Du kan trykke «tilpass» (customize) nederst til høyre når du åpner en ny fane, og derfra velge snarveier og velge de innstillingene du ønsker. Jeg har dessverre ikke funnet noen annen måte å fikse dette på om knappen ikke er tilgjengelig for deg.

Åpne startmenyen og søk «Bytt tidssone».  Åpne denne menyen og pass på at både klokkeslett og tidssone er satt til automatisk, og at PCens klokke har blitt synkronisert nylig.

Sjekk også at harddisken har tilstrekkelig plass til å oppdatere.

Internettet skal ikke ha noe å si for hvorvidt PCen kan oppdatere eller ikke, i utgangspunktet. Det kan kanskje være en spesifikk konfigurasjon på gjestenettet som hindrer noen større allokasjon av båndbredde enn vanlig surfing i nettleseren, men dette blir ren spekulasjon fra min side. Får du noen melding når du forsøker å oppdatere?

Hei,

fra det jeg vet om situasjonen, har OpenOffice sin utvikling vært litt opp og ned de siste årene, og avhengig av hvem du spør er det mange som anser OpenOffice som «nedlagt», i det at utviklingen ikke følger f.eks. LibreOffice sine oppdateringer. Utviklerne bak OpenOffice har tidligere bedt om hjelp til å fortsette arbeidet, men det ser dessverre ut til at prosjektet ikke er så aktivt, til tross for noen oppdateringer her og der, som du sier.

Hei,

det er vanskelig å si nøyaktig hva du bør gjøre når jeg ikke får undersøkt problemet selv. Men hvis problemet kun er i Chrome, kan det hende det har blitt installert en utvidelse i nettleseren som du ikke har bedt om. Ta gjerne en titt, og se om du finner noe du ikke kjenner igjen (Flere verktøy -> Utvidelser fra menyen). Du kan så forsøke å reinstallere Chrome, og passe på at avinstallasjonen fjerner alt av data som Chrome benytter på PCen, og til slutt sjekke hvilke utvidelser (extensions) du har når Chrome er reinstallert igjen.

Om du er logget inn med bruker i Chrome og har på synkroniserte innstillinger, må du passe på at eventuelle uønskede utvidelser slettes og at dette synkroniseres til serveren.

Jeg ville også kontaktet banken en andre gang, for å forsikre meg om at denne firkanten som dukker opp faktisk ikke er noe de er kjent med. Men siden de har sagt det motsatte, så er det viktig at du ikke bruker denne, som du sier.

Hei,

gå til innstillinger og Utseende-fanen. Herfra kan du fortsatt endre bakgrunn.

Hei,

tipper ruteren sender ut et 2,4GHz nettverk og et som er 5GHz. Sistnevnte er generelt raskere, men kan ikke brukes av alle enheter. Dette avhenger av enhetens nettverksadapter – eldre PCer og mobile enheter kan ofte ikke benytte 5G-nettverk.

Koble den andre PCen til med kabel inn i ruteren, eller undersøk muligheten for å oppgradere adapteren om mulig. Ellers må du nok nøye deg med 2,4GHz-nettverket på denne.

Du kan høyreklikke nettverket nederst til høyre på oppgavelinjen, og velge «Åpne nettverksinnstillinger» (e.l.) og derfra velge «Se nettverkegenskaper». Her bør du kunne se om nettverket er 2,4 eller 5 GHZ.

Hei,

så vidt jeg vet, er 64-bit versjonen av Thunderbird relativt ny, ettersom utviklerne tidligere har fokusert på 32-bit versjonen. Om man laster ned fra nettsiden deres, får man automatisk denne.

Du kan dog laste ned 64-bit her (på eget ansvar): https://www.thunderbird.net/en-US/thunderbird/all/

Godt å høre.

Hei,

det har vært noen problemer med nedlasting i fordelssonen den siste uka, men vi løser disse konfliktene fortløpende.

Programmer som nettopp er skrevet om i bladet, kan ta noen dager før de legges til i Fordelssonen og lenker aktiveres. Sjekk gjerne igjen senere i uka, så bør dette være i orden.

Gå til kontrollpanel og naviger til programmer og så til menyen for å avinstallere programmer. Herfra finner du «Intel Optane Pinning Explorer Extensions» (mulig det heter noe litt annet om det er oversatt til norsk, men det bør være nokså lite i størrelse – kun noen få megabyte). Avinstallér dette programmet, og restart PCen.

Forsvinner feilmeldingen når du bruker filutforskeren nå?

Skjønner, jeg trodde det gjaldt en tekst. Rett over kommentarboksen her er det en knapp «Sett inn bilde». Med den kan du bla gjennom PCen og finne bildet, og laste det opp.

Markér teksten i Word, høyreklikk og velg kopier. Høyreklikk kommentarboksen her inne og trykk lim inn.

Hei,

kan du lime inn teksten fra vedlegget i en kommentar her i stedet?