Forumsvar Lagt Inn

Hei,

pinkode er ikke det samme som passord. PIN-koden kan kun bestå av tall. Det bør være en mulighet for å skrive inn passordet om du trykker deg vekk fra PIN-kode skjermen.

Hei,

det blir vanligere og vanligere at nettsider sender mobilbrukere til app-versjonene sine. Du kan prøve med en annen nettleser, men om det ikke funker, så er det nok ikke noe mer å gjøre med det.

Gå til enhetsbehandler (device manager) og finn harddisken fra menyen. Høyreklikk den og deaktiver (OBS! gjør dette på eget ansvar, og kun om Windows-installasjonen din er på den andre harddisken). Restart PCen og gå tilbake til denne menyen og reaktiver harddisken. Det er imdlertid ikke sikkert Windows lar deg gjøre dette. Men bra at du allerede har sjekket for oppdateringer.

Når du går inn på harddiskens egenskaper, står det da at enheten funker som planlagt i tekstboksen i vinduet?

Hei,

er du fremdeles logget inn i Microsoft-kontoen din i Windows? Sjekk også notifikasjonene nederst til høyre for å se at Windows ikke har oppgitt en årsak for problemet.

Hei,

det er vanskelig å si uten litt flere detaljer. Hvor har du opprettet mappa? Skrudde du av PCen som vanlig (uten noen kortslutning eller tvungen avslutning) sist gang? Kan du ha laget mappa et sted du ikke finner igjen?

Hei,

er lagringsdisken koblet til via USB? I så fall kan du ta den inn og ut (evt. via «mat ut»-funksjonen, om mulig – fra oppgavelinja). Dette bør gjøre at den gjenoppdages.

Om det er en intern harddisk, kontroller at den sitter ordentlig og evt. fest den på nytt om du vet hvordan. Det kan han skjedd noe med driverne til harddisken, dog det er rart den fortsatt plukkes opp i Partition Master. Kanskje driverne må startes manuelt.

Om du ikke har gjort en omstart siden problemet dukket opp, ville jeg imidlertid anbefalt å gjøre det først.

Hei,

det er dessverre veldig vanskelig å si nøyaktig årsak for feilkoden. Det kan være et resultat av skadede systemfiler, malware eller et utall andre ting.

Vanlige løsningsforslag vil være å gjenopprette PCen fra en sikkerhetskopi eller å reinstallere Windows.

Men ville anbefalt deg å ta kontakt med Microsofts support om dette før du gjør noe mer, så kan de forhåpentligvis spesifisere problemet litt nærmere.

Sjekk at du har installert riktig Chrome for din PC, altså for Windows 8. Og pass på at du laster ned riktig variant, mtp. 32- eller 64-bit.

Godt å høre.

Mulig Chrome-installasjonen din er skadet. Kan være en idé å reinstallere Chrome. Husk da i så fall å lagre innstillingene dine i en brukerprofil i Google, om du har mange innstillinger du har konfigurert. Ellers er det bare å avinstallere som vanlig.

Hei,

det var merkelig. Kan du prøve å laste ned fra en annen nettleser og se hva som skjer da?

Hei,

du kan sjekke ut disse lenkene for mulige løsninger:

https://www.dell.com/support/article/no-no/sln290346/hvordan-l%C3%B8se-feilen-the-user-profile-service-failed-the-logon-mislykket-p%C3%A5logging-til-brukerprofiltjenesten-i-windows-7?lang=no

https://answers.microsoft.com/nb-no/windows/forum/all/mislykket-p%C3%A5logging-for-user-profile-service/3061e20e-4f31-429b-8e6c-c35f993e0f9e

Her er en (engelsk) video som går gjennom noen steg du kan prøve:

https://youtu.be/vEyxD6ZG-jI?t=7

 

OBS! Gjør dette på eget ansvar. Om du er usikker eller trenger hjelp, vil jeg anbefale å ta kontakt med en ekspert som kan se på det for deg.

Hei,

jeg klarer ikke å finne en enstydig løsning på dette, men du kan prøve å skru av «Snap windows» under Multitasking i settings og se om dette gjør en forskjell.

Det kan også være et problem med skjermen eller ledningen, så kan være verdt å teste med en annen skjerm og ledning om du har muligheten.

Hei,

sjekk ut denne tråden og se om svaret hjelper deg: https://forum.komputer.no/forum/e-mail/topic/forstorre-bokstavene-i-mottatt-e-mail-mozilla-thunderbird/

Merkelig. Har du kontrollert blekknivåene, også på fargepatronene? Du nevnte at den printet farger, men verdt å dobbeltsjekke. Prøv å skrive ut noe annet fra disse programmene – kanskje det er spesifikt til visse dokumenter.