Forumsvar Lagt Inn

Hei,

dobbeltsjekk at harddisken er satt inn ordentlig. I tillegg må Windows i så fall ligge på den nye harddisken allerede, som du sikkert vet.

Hei,

det kom inn et tilsvarende spørsmål tidligere i uka – se om det jeg foreslår der hjelper deg: https://forum.komputer.no/forum/windows/topic/ingen-nettilgang-etter-oppgradering-til-windows10/#post-1765

Hei,

det enkleste er nok å søke opp programvaren på nettet og laste ned derfra. Om du har en lisens/produktnøkkel du må bruke, så følger denne sikkert med CDen eller coveret.

Når det er sagt, så er det fullt mulig å fjernstyre andre PCer fra den du sitter på, men da må programmet du nevner være installert på den andre PCen, og ikke den nye laptopen – så helt optimalt er det ikke. Da må og den andre PCen alltid være skrudd på og logget inn for at du skal kunne fjernstyre den.

Trenger litt detaljer for å kunne si noe konkret. Får du noen feilmeldinger eller annet?

Det er mulig at driverne til nettverkskortet ikke er installert. Her er noen steg som er verdt å prøve (takk til diskusjon.no):

Start > Control Panel > Device Manager eller Start > Kontrollpanel > Enhetsbehandler

Se først om du finner nettverkskortet under «Network adapters», og isåfall om denne har et gult utropstegn eller ikke, eventuelt om det er enheter listet i andre kategorier med utropstegn på. Ofte vil nettverkskort være listet som «Ethernet Controller» eller «Unknown Device» hvis driverene ikke er installert. I så fall, dobbelklikk og les feilmeldingen under «Device status». Hvis driverene ikke er installert, viser den: «The drivers for this device are not installed. (Code 28)»

Drivere vil du finne på en av CDene som fulgte med hovedkortet. Hvis ikke, kan du dobbelklikke på enheten igjen fra enhetsbehandling, og gå til «Details»-fanen helt oppe.

Du vil da få en linje med tekst som ligner på noe a’la: «PCI\VEN_10EC&DEV_8168&SUBSYS_E0001458&REV_02»

Skriv dette inn i google på en PC som har nett, og du vil raskt finne en side der du kan laste ned drivere. Flytt så driverene over med minnepenn eller hvordan du ønsker.

Skjønner. Da er det nok heller at Belarc sitt software-bibliotek ikke gjenkjenner alle programmene du har installert, og dermed vet den ikke hvordan den skal finne alle lisensene til disse. Den funksjonaliteten må nok legges inn manuelt av utviklerne for hvert program den skal finne lisensen på.

Hei,

det hender antivirus gir feilutslag, og i min erfaring er Malwarebytes ivrig på nettopp dette. Man kan aldri helt garantere sikkerheten på noe man laster ned på nettet (serveren filen er lagret på er som regel utenfor ens kontroll), men om du følger linken fra Fordelssonen er du så sikker du kan være på at filen er trygg. Jeg får forøvrig ikke noe utslag på mitt antivirus.

Hei,

regner med det er denne versjonen du har lastet ned?

I så fall kan du følge guiden her for å se hvordan du aktiverer programmet med en gratislisens. Se spesielt side 3-4 av denne guiden.

Hei,

har du prøvd å bare koble PCen direkte inn i ruteren/modemet med en ethernet-kabel? Ellers kan det også være verdt å prøve en ekstern nettverksadapter, disse finnes for Windows 10 i de fleste nettbutikker.

Takk for tipset!

Hei,

last ned filen på nytt og pass på at du venter til nedlastingen er ferdig før du lukker nettleseren. Om man avbryter nedlastingen kan filen bli korrupt, og PCen gjenkjenner ikke formatet.

Pass også på at du laster ned filen til den mappen du ønsker, eventuelt høyreklikk filen i nettleseren og velg «Vis i mappe» eller tilsvarende.

Godt å høre!

Hei,

har du passet på at programmet skanner gjennom alle harddisker og eventuelle eksterne lagringsmedier? Det kan hende du har installert noen av programmene på andre enheter enn den disken programmet søker gjennom.

Hei,

dette er litt utenfor min ekspertise, så vil råde deg til å forhøre deg med en PC-forhandler, som f.eks. Komplett, Elkjøp eller Power. Om du gir dem detaljene om PCen din og hovedkortet, kan de helt sikkert anbefale mange mulige skjermkort. Selv kan jeg anbefale Komplett sin PC-avdeling, de har alltid vært kunnskapsrike og raske når jeg har kontaktet de. Det enkleste er kanskje å ta med PCen til en butikk i person, så du er helt sikker på at de får informasjonen de trenger.

Hei,

dette problemet kan være pga noen forskjellige årsaker, og avhenger også av PCen og USBen du bruker. Anbefaler deg å gå til Microsofts kundeservice og starte en live-chat her: https://support.microsoft.com/nb-no/contactus/ eller å ringe de.

De bør enkelt og raskt kunne avklare problemet, og fortelle deg nøyaktig hva du bør gjøre!