Forumsvar Lagt Inn

Hei,

Nokia1: Det er dessverre veldig vanskelig å si. Det er et utall årsaker til dette. Kontroller strømforsyning til skjermen, og eventuelt HDMI-kabelen. Om PCen er operativ før og etter avbruddene, vil jeg tro feilen ligger i skjermen. Grafikkortet/skjermkortet kan også være en mulig årsak.

KenOle1962: Kan du laste opp bildet på nytt?

Hei,

i de fleste tilfeller kan du bare kopiere innholdet med tilhørende mapper til en tilstrekkelig stor minnepinne/ekstern harddisk. Eventuelt kan du laste det opp til en skytjeneste og laste ned på den nye PCen. Programmer kan være lurt å laste ned på nytt, så er du sikret oppdaterte versjoner. Kopier i så fall også programfiler med dine preferanser/lagret informasjon, om ønskelig.

Godt å høre.

Ta heller et skjermbilde av loggen og legg ved. Forumet tillater kun visse filtyper.

Hei,

skjer dette fra nettleseren eller tekstbehandler?

Bruk søkefunksjonen i Windows, fra startmenyen.

Hei,

søk opp «pålitelighetslogg» / «reliability monitor» i Windows. Her kan du sjekke årsaken(e) til evt. fryser/krasj. Gjerne legg ut skjermdump/beskrivelse her om du vil at jeg skal ta en titt.

Ja, da kan du sikkert få kjørt det! Du kan eventuelt sende en mail til redaksjonen og høre med dem – kan jo være at noen husker: [email protected]

Hei,

denne guiden beskriver nøyaktig hva du kan gjøre: https://support.apple.com/no-no/HT201625

Hei,

vi har dessverre ikke digitale arkiver tilbake så langt i tid. Jeg vil også tro at spillet ikke lenger er kompatibelt med Win 10, så selv om du fikk tak i det, måtte du nok kjørt det på en Win XP/2000.

Hei,

når du får samtlige feilmeldinger, vil jeg anbefale å ta direkte kontakt med Microsoft sin support. Det kan være mange årsaker til hver feilmelding, og det er dessverre veldig vanskelig å si nøyaktig hva som er galt herfra. Microsoft vil sikkert kunne hjelpe deg mer effektivt.

Hei,

er dette bare i nettleseren eller også når du bruker Filutforsker og andre programmer?

Hei,

åpne gmail og trykk på settings/instillinger->se alle innstillinger. Velg forwarding and pop/imap eller videresending og pop/imap. Under forwarding/videresending i denne menyen, velger du slå av videresending/disable forwarding. Lagre endringene på bunnen av siden.

Repetér dette for den andre kontoen.

Hei,

det er vanskelig å si uten å få undersøke PCen. Vil anbefale deg å ta den med til en ekspert om du fremdeles mistenker at den kan ha virus.

Hei,

jeg kan ikke gi noe definitivt svar på dette, men generelt er det jo riktig at man bør ha ruteren i nærheten av der man ønsker å ha god tilkobling. Om internett-uttaket er i kjelleren ved sikringsboksen, er det imidlertid ikke noe å gjøre med dette – som kan være hvorfor Altibox har gjort som de har.

Til info er det fullt mulig å også installere en ruter i overetasjen som forsterker signalet fra kjelleren og til resten av huset.